Communicatie & Marketing champignons 2014-2015

Beschrijving: 

In samenspraak met de sector ontwikkelen en uitvoeren van activiteiten die het opgebouwde imago van champignons (veelzijdig en lekker) ondersteunen enerzijds en de consument verleiden tot meer aankoop binnen het huidige gebruik anderzijds.

Resultaten: 

De positie van de Nederlandse paddenstoelensector staat onder druk. Op basis van een marktonderzoek en het rapport “Internationele positionering verse paddenstoelen uit Nederland” is een communicatieaanpak ontwikkeld en uitgevoerd. De doelgroep van de campagne zijn de beslissers omtrent assortimentskeuze in het Duitse winkelschap (AGF inkopers, categorymanagers en tussenhandelaren). De kernboodschap is: Nederland is in Europa een in alle opzichten betrouwbare leverancier en zakenpartner voor jaarrond kwalitatieve goede verse paddenstoelen. De communicatieaanpak bestaat onder andere uit een jaarrond banner op website van Fruchthandel Magazin met link naar de website ‘Pilze aus Holland', publicaties, mailings en een B2B toolkit voor de Nederlandse sector om de boodschap kracht bij te zetten.

Promotie project

Project details

Projectnummer: 
14974
Begindatum: 
27-08-2014
Einddatum: 
01-01-2016
Status: 
Afgerond
Budget: 
€ 100.000
Uitvoerder(s): 
Imagro