Fresh ONLINE pack 2015-2016

Beschrijving: 

Onderzoeken waarom de online vers-markt voor AGF in Nederland achter blijft bij de ontwikkeling hiervan in andere landen en het ontwikkelen van oplossingen hiervoor.

Resultaten: 

Het project heeft in 2015-2016 gekeken naar kansen (en belemmeringen) voor de onlinemarkt voor de sector van verse groenten en fruit. Hierbij lag de focus op markt, keten, product en verpakking. Als start is een deskstudy uitgevoerd over de huidige situatie. In het mysterieshopper onderzoek is het bestel-, betalings- en afleveringsproces bekeken en de geleverde productkwaliteit beoordeeld. In het kwalitatieve consumentenonderzoek zijn ervaringen, barrières en oplossing vanuit het perspectief van de eindklant in kaart gebracht. Met interviews met ketenspelers zijn verschillende aanbieders bevraagd over productkwaliteit, de logistiek en handelingen, soorten verpakkingen en verwachtingen in de toekomst.

 

Promotie project

Project details

Projectnummer: 
15133
Begindatum: 
23-12-2014
Einddatum: 
01-01-2017
Status: 
Afgerond
Budget: 
€ 60.000
Uitvoerder(s): 
GroentenFruitHuis