Voorlichtingscampagne glasgroenten Duitsland 2012-2014

Beschrijving: 

Door de EU is voor de periode 2012-2014 € 15 miljoen toegezegd voor promotie van groenten en fruit. De Nederlandse groente- en fruitsector doet, naar aanleiding van de EHEC-crisis, een beroep op deze regeling voor de financiering van een voorlichtingscampagne gericht op de Duitse consument.

GFB heeft, met feedback van de commissie vruchtgroenten, het EHEC-crisisteam en marketeers in de sector, een campagnevoorstel gemaakt. Doel van de campagne is het herstel en het versterken van het vertrouwen van de Duitse consument in glasgroenten en het vergroten van de consumptie.

Resultaten: 

Doel van de voorlichtingscampagne glasgroenten in Duitsland was het terugwinnen van het vertrouwen in glasgroenten na de Ehec crisis in 2011, door de Duitse consumenten te informeren over de veilige productie van glasgroenten, het gezonde eten met glasgroenten en de goede smaak en de verscheidenheid van glasgroenten.

Overige project

Project details

Projectnummer: 
14467
Begindatum: 
01-01-2012
Einddatum: 
31-12-2014
Status: 
Afgerond
Budget: 
€ 1.800.000
Uitvoerder(s): 
Groentenenfruit Bureau