Waardecreatie datagebruik en ontsluiting groenten en fruit

Beschrijving: 

Frugi Venta/DPA neemt de statistische data van het Productschap over met als doel:
• Bedrijven/sectorgenoten moet makkelijk toegang krijgen tot de informatie op een herkenbare manier;
• Er moet een one-stop shop worden gecreëerd en de overgenomen statistische informatie moet worden gecombineerd met andere door Frugi Venta of derden verzamelde data;
• Bedrijven moeten de informatie voor zichzelf toepasbaar maken door een te ontwikkelen benchmark instrument;
• Het beheer van de data moet door integratie van de back office eenvoudig kunnen worden beheerd en geactualiseerd.
• De tot datum overdracht verzamelde data moeten publiek toegankelijk blijven.

Resultaten: 

Voordat data omgezet kan worden in waardevolle inzichten is als startpunt goede informatie nodig. Hiermee kan een bedrijf zich dan specifiek spiegelen. Door het inzetten van een benchmarkinstrument wordt enerzijds meer sectorkennis gegenereerd en anderzijds levert het stuurinformatie op. Totta Research heeft in opdracht van GroentenFruit Huis een op maat gesneden benchmark instrument opgezet. Gestart is met het onderwerp arbeid. Zie hiervoor www.benchmark-groentenfruithuis.nl.

Bent u geen lid van GroentenFruit Huis, maar u wilt toch graag deelnemen aan de benchmark stuur dan even een e-mail naar: info@groentenfruithuis.nl.

Voedselveiligheid en marktinformatie zijn de volgende thema’s waartoe een benchmark wordt opgezet.

 

Overige project

Project details

Projectnummer: 
14973
Begindatum: 
27-08-2014
Einddatum: 
01-01-2015
Status: 
Afgerond
Budget: 
€ 90.000
Uitvoerder(s): 
Frugi Venta